Tuesday, November 29, 2011

မဟာဗ်ဴဟာ (၂၁)

Friday, 25 November 2011 Written by Kyaw Win

အားေကာင္းခ်က္မ်ားအေပၚ အေျခခံေသာ မဟာဗ်ဴဟာ
အားသာခ်က္မွာ ႏွိုင္းရသေဘာသာျဖစ္သည္။

ကၽြန္ုပ္တို႔၏အားသာခ်က္မ်ားမွာ ၿပိဳင္ဘက္မ်ားကို တိုက္ပြဲဆင္နိုင္ရန္အတြက္ အခြင့္အလမ္းပင္ျဖစ္သည္။ သို႔တိုင္ေအာင္ ကၽြန္ုပ္တို႔တြင္ ၿပိဳင္ဘက္ ထက္သာလြန္ ေကာင္းမြန္ေသာ မဟာဗ်ဴဟာ အားသာခ်က္ တစ္ခုခုရွိမွသာ အဆိုပါ အခြင့္အလမ္းကို အသုံးျပဳနိုင္မည္ ျဖစ္သည္။ သက္ဆိုင္ရာနယ္ပယ္တြင္ ၿပိဳင္ဘက္မ်ားဘက္မွလည္း အားေကာင္းခ်က္မ်ားရွိေနလၽွင္ သို႔မဟုတ္ ၿပိဳင္ဘက္မ်ားအေနႏွင့္ ခံစစ္စည္းကို ေကာင္းေကာင္း ျပင္ထားနိုင္လၽွင္ မဟာဗ်ဴဟာေျမာက္ အားသာခ်က္ဟု ဆိုနိုင္မည္ မဟုတ္ပါေခ်။ ၿပိဳင္ဘက္ႏွင့္ ကၽြန္ုပ္တို႔၏ အားေကာင္းခ်က္မ်ားမွာ အားမၽွေၿခအေနအထားတြင္ရွိေန၍ ထိပ္တိုက္ရင္ဆိုင္ျခင္းျဖင့္ အက်ိဳးမ်ားနိုင္ဖြယ္ရာ မရွိေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။

ၿပိဳင္ဘက္၏ အားနည္းခ်က္မွ ထြက္ေပၚလာေသာ ကၽြန္ုပ္တို႔၏ အားေကာင္းခ်က္မ်ားကိုမူ မဟာဗ်ဴဟာ အားသာခ်က္အျဖစ္ ေယဘုယ် မွတ္ယူ နိုင္စရာရွိပါသည္။ ဤသို႔ေသာ အားေကာင္းခ်က္မ်ိဳးကို ျပည့္ျပည့္ဝ၀ အသုံးျပဳနိုင္သည္။ အသုံးမျပဳဘဲ လ်စ္လ်ဴရွုထားသည္မ်ိဳး မျဖစ္သင့္ဟူ၍ပင္ ဆိုရပါလိမ့္မည္။ အကယ္၍ အသုံးမျပဳနိုင္လၽွင္ ရရွိထားေသာ မဟာဗ်ဴဟာ အားသာခ်က္ကို ျဖဳန္းတီးရာ ေရာက္ပါသည္။ ဤတြင္ ေျပာလိုသည္မွာ မဟာဗ်ဴဟာ အားသာခ်က္ ေျမာက္၊ မေျမာက္ သတ္မွတ္ ဆုံးျဖတ္နိုင္ရန္ မိမိတို႔၏ အားေကာင္းခ်က္မ်ားကို သ႐ုပ္ ခြဲစိစစ္နိုင္ဖို႔ပင္ျဖစ္သည္။ မိမိအဖြဲ႕အစည္း၏ ကိုယ္ပိုင္အားေကာင္းခ်က္ေလာ၊ ၿပိဳင္ဘက္၏ အားနည္းခ်က္မွ လာသည့္ အားေကာင္းခ်က္ေလာ ဆိုသည္ကို စိစစ္နိုင္ရန္ ျဖစ္ပါသည္။

အကယ္၍ မိမိအဖြဲ႕အစည္း၏ ကိုယ္ပိုင္ အားေကာင္းခ်က္ျဖစ္သည္ ဆိုပါစို႔။ ၿပိဳင္ဘက္ အဖြဲ႕အစည္၏အေနအထားကို ေမးခြန္းထုတ္ ၾကည့္ဖို႔ လိုပါသည္။ ေမးခြန္း၏အေျဖေပၚမူတည္ၿပီး မဟာဗ်ဴဟာေျမာက္ အားသာခ်က္ ဟုတ္၊ မဟုတ္ ဆုံးျဖတ္ရမည္ ျဖစ္သည္။ (ေအာက္ ပါဇယားကိုၾကည့္ပါရန္)

အကယ္၍ မိမိအဖြဲ႕အစည္း၏အားေကာင္းခ်က္မွာ ၿပိဳင္ဘက္၏အားနည္းခ်က္မွ လာသည္ ဆိုလၽွင္ မိမိတို႔ ဘာလုပ္နိုင္မည္ကို ေမးခြန္း ထုတ္ၾကည့္ဖို႔ လိုပါသည္။ ေမးခြန္း၏အေျဖေပၚ မူတည္ၿပီးမွ သာ မဟာဗ်ဴဟာေျမာက္ အားသာခ်က္ ဟုတ္၊ မဟုတ္ ဆိုသည္ကို ဆုံးျဖတ္ ရမည္ ျဖစ္သည္။ (ဇယားကိုၾကည့္ပါရန္)

ဤ သေဘာမ်ားကို ဆင္ျခင္ၾကည့္ပါက မိမိတို႔တြင္ အားေကာင္းခ်က္မ်ား အခိုင္အမာ ရွိေနသည္ ဆိုေစဦး 'မဟာဗ်ဴဟာေျမာက္ အားသာခ်က္ရွိေနၿပီ' ဟု ယတိျပတ္ မဆိုနိုင္ေၾကာင္း ထင္ရွားပါသည္။

Feedback and Mission

မဟာဗ်ဴဟာ စီမံခ်က္ ေရးဆြဲသူ တစ္ေယာက္ အေနႏွင့္ ရင္ဆိုင္ ရမည့္ အခက္အခဲဆုံး လုပ္ငန္းတာဝန္ တစ္ရပ္မွာ အေျခအေန အကဲျဖတ္ခ်က္ မွ ထြက္ေပၚလာေသာ အေျဖမ်ားကို မစ္ရွင္ ႏွင့္ ျပန္လည္ ခ်ိန္ညႇိၿပီး ေအာက္ပါ ေမးခြန္း သုံးရပ္ကို တိတိပပ အေျဖထုတ္ ရမည့္ တာဝန္ျဖစ္ပါသည္။

၁။ လက္ရွိ မစ္ရွင္ ေအာင္ျမင္နိုင္ သေလာ သို႔မဟုတ္ အေရးနိမ့္ နိုင္သေလာ။
၂။ လက္ရွိ မစ္ရွင္ ေအာင္ျမင္ ဖို႔ဆိုလၽွင္ အေျပာင္းအလဲမ်ားကို ဘယ္ေလာက္ အတိုင္းအတာအထိ လုပ္ဖို႔လိုမည္နည္း။
၃။ လက္ရွိ မစ္ရွင္တစ္ခုလုံး၏ ရည္မွန္းခ်က္မ်ားကို ေရရွည္ မဟာဗ်ဴဟာအျဖစ္ ေျပာင္းလဲ သတ္မွတ္မည္ေလာ သို႔မဟုတ္ လက္ရွိ မဟာဗ်ဴဟာ အဆင့္မွာပင္ လက္ရွိ မစ္ရွင္ကို လိုအပ္သလို ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲ သြားမည္ေလာ။

ဤ ေမးခြန္းသုံးရပ္ကို အေျဖေပး၊ ဆုံးျဖတ္သတ္မွတ္ေရးမွာ မဟာဗ်ဴဟာစီမံခ်က္၏ အေရးအႀကီးဆုံး အဆင့္ပင္ ျဖစ္ပါသည္။ ဤအဆင့္တြင္ မဟာဗ်ဴဟာ စီမံခ်က္ ေရးဆြဲသူ၏ အခန္းက႑မွာ အထူးအေရးႀကီးသည္။ သူ၏တစ္ဦးခ်င္း ဆုံးျဖတ္နိုင္စြမ္းမွာ 'အခရာ' ဟူ၍ပင္ ဆိုနိုင္ေလာက္ပါသည္။

မဟာဗ်ဴဟာစီမံခ်က္ ေရးဆြဲသူ၏ အခန္းက႑

မဟာဗ်ဴဟာ စီမံခ်က္ တစ္ရပ္အေနျဖင့္ ပိုမို အားေကာင္းေသာ ေသခ်ာေရရာမွုကို အာမခံနိုင္ရမည္ ျဖစ္ေသာ္လည္း အဆုံးစြန္အေနႏွင့္ ေျပာရလၽွင္ အဆိုပါ ေသခ်ာေရရာမွုမွာ စီမံခ်က္ ေရးဆြဲသူ၏ အေျခအေနမွန္ကို သိျမင္နိုင္စြမ္း၊ ဗီဇစိတ္ျဖင့္ ထိုးထြင္း ႀကံဆနိုင္စြမ္း တို႔အေပၚတြင္ မ်ားစြာ မူတည္ေလ့ရွိပါသည္။ တစ္ၿပိဳင္နက္တည္းမွာပင္ စီမံခ်က္ေရးဆြဲသူ ကိုယ္တိုင္မွာ လူထဲမွ လူသာ ျဖစ္ေလရာ ပုဂၢလ ဓိ႒ာန္သေဘာေဆာင္ေသာ စိတ္ခံစားမွု၊ စိတ္လွုပ္ရွားမွုမ်ားမွ ရာႏွုန္းျပည့္ ကင္းလြတ္နိုင္လိမ့္မည္ မဟုတ္ပါေခ်။ ဤသို႔ေသာ ဝိေရာဓိ သေဘာေဆာင္မွုေၾကာင့္ပင္ စီမံခ်က္ ေရးဆြဲသူ၏ အခန္းက႑မွာ အေရးႀကီးေနရျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

အထူးသျဖင့္ ရည္မွန္းခ်က္ (မစ္ရွင္) ႏွင့္ ေတြ႕ရွိခ်က္ (အကဲျဖတ္ခ်က္)တို႔ ျပန္လည္ ခ်ိန္ညႇိရေသာ အဆင့္တြင္ ဆိုခဲ့ပါ စီမံခ်က္ ေရးဆြဲသူ၏ အခန္းက႑မွာ ပို၍ပင္ အေရးႀကီးပါေသးသည္။ မၾကာခဏဆိုသလို ၾကဳံေတြ႕ရသည့္ ျပႆနာမွာ မစ္ရွင္ႏွင့္ ေတြ႕ရွိခ်က္တို႔ အဟပ္ ကြာလြန္းလၽွင္ စီမံခ်က္ေရးဆြဲသူကိုယ္တိုင္ မႊန္ထူသြားေလ့ ရွိျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။

ဤသို႔ မႊန္ထူသြားၿပီဆိုလၽွင္ 'မစ္ရွင္' ကို ျပင္မည္ေလာ၊ 'ေတြ႕ရွိခ်က္' ကို ျပင္မည္ေလာဆိုေသာ ေရြးခ်ယ္ဆုံးျဖတ္ရေတာ့မည့္ 'ပြိဳင့္' သို႔ ေရာက္လာေတာ့သည္။ ေျပာရလၽွင္ ဤပြိဳင့္သည္ပင္ စီမံခ်က္ ေရးဆြဲသူ၏ ရိုးသားမွုကို မွတ္ေက်ာက္တင္ေပးမည့္အဆင့္ ျဖစ္ပါသည္။ ရိုးသားေျဖာင့္မတ္ေသာ စီမံခ်က္ေရးဆြဲသူအေနႏွင့္ ေတြ႕ရွိခ်က္ကို ျပင္လို႔မျဖစ္ပါ။ ေတြ႕ရွိခ်က္ႏွင့္ လိုက္ေလ်ာညီေထြ ျဖစ္ေစရန္ မစ္ရွင္ကိုသာ လိုအပ္သလို မြမ္းမံရမည္ ျဖစ္ပါသည္။

ဤတြင္ ျပႆနာ ရွိသည္မွာ အဖြဲ႕အစည္းဝင္မ်ား၏ စီမံခ်က္ ေရးဆြဲသူအေပၚ ထင္ျမင္ခ်က္ျဖစ္သည္။ ေယဘုယ်အားျဖင့္ အမ်ားစုက သူ႔ကို 'ဂု႐ု' တစ္ေယာက္အျဖစ္ ထင္ျမင္ ယူဆေလ့ ရွိၾကရာ၊ ဤ ထင္ျမင္ခ်က္အေပၚ သူကိုယ္တိုင္ သာယာလာရာမွ ျဖစ္သည့္နည္းႏွင့္ ကာကြယ္လိုျခင္းပင္ျဖစ္ပါသည္။ ဤစိတ္ဆႏၵကိုသာ အလိုလိုက္မိပါက ရိုးသား ေျဖာင့္မတ္မွု ထိခိုက္လာၿပီး ျပန္လည္ ဆန္းစစ္ရမည့္ ယခုအဆင့္ကို မွန္မွန္ကန္ကန္ ျဖတ္သန္း နိုင္ေတာ့မည္ မဟုတ္ပါေခ်။အမွန္စင္စစ္ အဖြဲ႕အစည္း တစ္ရပ္၏ ေအာင္ျမင္မွု၊ အေရးနိမ့္မွုမ်ားကို အဆုံးအျဖတ္ ေပးေနသည္မွာ စီမံခ်က္ ေရးဆြဲသူတစ္ဦးတည္း မဟုတ္။ ပါဝင္ ပတ္သက္သူတိုင္းတြင္ သူ႔ အတိုင္းအတာႏွင့္သူ တာဝန္ရွိသည္သာ ျဖစ္ပါသည္။

စာညႊန္း - Political Strategies (Peter Schroder)

မူရင္းဆုိဒ္။ ။ http://thevoicemyanmar.com/index.php?option=com_content&view=article&id=820:2011-11-24-22-07-13&catid=35:perspective&Itemid=56

0 comments:

Post a Comment